12 januari 2011

Badrock

Hjalmar älskar sin förra badrock och gillar att springa omkring i den. Det är faktiskt det enda klädesplagg som han ber om hittills. Jag tänkte att det kunde vara bra att ha något att byta med och resultatet blev en lejonbadrock. Tyvärr köpte jag bara 0,5 m av tyget så det blev ingen luva denna gång utan en krage. Annars är det samma mönster fast denna är 8 cm längre.
Sömnaden flöt på bra och jag var kompis med coverpron. Det var roligt att sy sådana här fickor eftersom jag aldrig testat det innan.

4 kommentarer:

  1. Så läcker, verkligen retro! =)

    SvaraRadera
  2. Har precis hittat hit! Kul, nu får du hamna på min inspirationslista. Visste väl att vi är fler sybloggare från götet...

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har! :) Badrocken är underbar! Har själv en bit av det fina tyget som jag inte bestämt vad jag ska göra av än.

    SvaraRadera