6 januari 2011

Klövermys



Jag bevakade verkligen när JNYdesign skulle få in detta tyg. Jag tycker att det är så fint med det lite oregelbundna mönstret. Sedan tror jag att jag aldrig tröttnar på klöver (förutom i politiska sammanhang...). Likadant med äpplen, moln, flugsvampar och elefanter i olika varianter. Jag gillar nyckelpigor också, men det har jag inte hittat tyg med ännu, hoppas att det kommer.
Hängslebyxorna är en uppförstorad variant (ca 92) av dessa, men jag råkade förstora lite mycket så det fick bli en sidsöm också eftersom jag fick sy in dem.
Avslutningen på hängslena är också lika som de förra, nämligen ett jerseytyg påsytt och invikt innan jag bandkantade. Tryckknapparna har jag satt lite olika. Jag tror jag gillar denna variant bäst.
Hängslebyxorna är redan testade ihop med en svart tröja. Till slut efter ändringarna så sitter de perfekt.

1 kommentar:

  1. Det var ju faktiskt också ett snyggt sätt att göra hängslena på. =)

    SvaraRadera