20 januari 2011

Umpa, umpa

En pyjamas stl 92 i Mjuka tygers Apinterlock och med mönster från senaste Ottobre. Denna gång förändrade jag bara lite på mönstret (ärm- och benslut) eftersom det stod att den skulle vara lite smalare i modellen. Hjalmar fick prova den innan muddarna syddes fast och gallskrek när han skulle ta av sig den. Den var ju perfekt att dansa i och sjunga umpa, umpa...
Pyjamasen blev precis som jag ville, lite lagom lös (men verkligen inte smal) och inte alls så gigantiskt bred som storlekarna i Ottobre brukar vara.
Jag ansträngde mig verkligen för mönsterpassning vid dragkedjan, men tyvärr sydde jag lite för mycket sömsmån, så det blev inte perfekt. Jag tycker det kan vara svårt att helt styra tyget när man syr osynlig dragkedja. Mitt bak är däremot bra, men det har jag ingen bild på.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig pyjamas!!! Kan du inte sy den i vuxenstorlek med!!!
    Ha det bra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. så fin!
    den vill Måns med ha ;)

    SvaraRadera