18 maj 2010

Röd badkappa




Hjalmar är väldigt söt i sin gamla badkappa eftersom han visar rumpan i den. Men det kanske är ett tecken på att den är lite liten. Därför har jag sytt en ny till honom i röd stretchfrotté. Tyget köpte jag på Ohlssons tyger i Gävle när jag var på besök där för ett par helger sedan.



Jag har kantat badrocken med gult klövertyg från Deerdot. Mönstret är ett förlängt badrocksmönster från Inger Bäverstens "Lättsydda barnkläder" stl 84. Boken är från 70-talet. Jag tycker att det verkar som om mönster från den tiden är korta, för trots att jag förlängde det med 12 cm så är badrocken i det kortaste laget ändå. Samma sak brukar gälla med ex förklädesklänningar. Egentligen hade jag tänkt små fickor fram, men när jag skulle sy dit den första så krånglade det, så jag tappade tålamodet och struntade i dem.

2 kommentarer:

  1. Den är verkligen urstilig!

    SvaraRadera
  2. vad duktig du är Jenny, så imponerande! Den blir perfekt för lille H efter badet! Kram Linda

    SvaraRadera