6 februari 2011

Present till en liten Imre


Världens sötaste Imre (en kompis son) växer så det knakar och behöver nya kläder såklart. Två bodys i stl 74/80 med tillhörande dreglisar blev det den här gången i ett litet paket. Molninterlocken är från JNYdesign såklart, och det grönprickiga är från Michas Stoffecke. Den gröna färgen är lite missvisande på fotot och är snyggare i verkligheten. Eftersom det gröna tyget inte är lika elastiskt som det svarta har jag gjort den något bredare.
Mönstret till bodysarna är mitt eget och ritades när Hjalmar hade denna storlek. Det är nog det bästa bodymönstret hittills. Synd att jag inte är bra på att minska och uppgradera mönster för det här hade jag velat ha i fler storlekar. Dreglisarna är också eget mönster och jag testade att bandkanta dem istället för att bara overlocka dem och tycker att det blev snyggt och ser lite mer arbetat ut än bara overlockad kant.

1 kommentar: