4 februari 2011

Och så den tredje....

Jag brukar komma in i olika flow när jag syr, den här gången ett pyjamasflow.
Det började med en PO.P pyjamas i taskig kvalitet som fick reklameras. (Tycker inte alla PO.P-tyger är så fin kvalitet på.) Lillskrutten hade ont om pyjamaser och de måste vara med dragkedja eftersom den lille herren är väldigt rörlig och inte har tålamod nog att vara still när massa knappar knäpps. Anledningen att jag inte sytt pyjamaser förr är att jag har inbillat mig att jag inte kunde sy dragkedjor snyggt. Nu var jag tvungen och det var ju inte svårt alls. Det tog bara lång tid för mig att fatta att man måste lätta på pressarfotstrycket för att det ska bli bra.
Nu ska jag nog inte sy några mer pyjamaser på ett tag....tror jag....

1 kommentar:

  1. Vilka häftiga pyjamasar du har gjort. Klart att de är bra till ompa ompa. Inget som ramlar av eller sitter på sniskan

    SvaraRadera