11 oktober 2010

Hundra elefanter balanserade.....



Jag har massor som jag inte hunnit blogga om. Den här syddes för ett tag sedan. Storleken är ca 92. Tyget känner textilintresserade igen från Stoff och stil, den här gången i svart-vitt. Tryckknapparna är från Jofotex.
Jag blir nostalgisk och tänker tillbaka till för drygt ett år sedan, då jag sydde i samma mönster, fast i blått.

De byxorna och mössan sydde jag dagarna efter förslossningen när jag kommit hem och var helt endorfintriggad och inte kunde sova på nätterna fast både barn och man gjorde det.

3 kommentarer:

  1. OJoj vilken sötis! Ja det är härligt att tygerna kommer i många olika färgställningar! Jag har inte sytt i elefanterna på ett tag, hur håller de svarta i tvätten, tänkte på att de marinblå gärna blev lite tvättluddiga?

    SvaraRadera
  2. Då kanske Hjamar och Juno matchar varandra på onsdag :) Jättefin tröja!

    SvaraRadera
  3. Fint! Gud vilken söt bebis du har!

    SvaraRadera