27 oktober 2010

fleecetröjor



Det blev visst tre fleecetröjor....
Den svartvita sydde jag först. Tyget är från någon butik i Borås, som jag inte kommer ihåg namnet på, och är fodrad med svart jersey.
Sedan kom jag på att det kanske inte alltid är så praktiskt med luva. Eftersom jag hade det rödvita tyget hemma (inköpt på Myrins textil Göteborg) så blev det en till, fast utan luva.
Den understa är ofodrad och i microfleece (MG tyger på Syfestivalen i Borås). Den bor på dagis och är smidig att ha under jackan.
Till alla tre har jag utgått från mönstret till fleecejackan i Ottobre 6/2007, men alla tre är ändrade på lite olika sätt.
Är det någon som inte listat ut mina favoritfärger...?

4 kommentarer:

  1. Jättefina alla 3!
    Kan det vara så att du gillar svart, röd & vit...!? :)

    SvaraRadera
  2. Helt riktigt! Gärna i randiga eller prickiga kombinationer.

    SvaraRadera
  3. superfina! Perfekta i detta höstrusk!

    SvaraRadera
  4. Vad snygga! Väldigt olika trots att de är från samma mönster, fräckt! Vad duktig du är!

    SvaraRadera