3 oktober 2010

Det är inte alltid så lätt....




....att fota inför blogginläggen. Denna gång var både Signemisssen och Hjalmar intresserade av att hjälpa till.

Hjalmar ska börja på förskola och då tänkte jag att det skulle vara skönt med mjuka kläder att leka i. Zipper och byxor i lila-svartrandig velour från Jofotex och igelkottsbody i tyg från Stoff och Stil.

Det är första gången jag syr i en dragkedja i elastiskt tyg. Jag strök på fliselin och sydde. Dragkedjan bubblade sig inte det minsta och allt gick supersmidigt, tills jag satte ihop dragkedjan och insåg att tyget hade dragit sig olika så att inte ränderna stämde. Sprätta och sy, lite sprättande till och till sist bestämma att det fick vara ok. Petnoga som jag är så retar det mig att ränderna fortfarande på ett par ställen inte exakt stämmer överens. Nästa gång ska jag nog tråckla för hand först.

1 kommentar:

  1. Jättesnygga kläder! Man ser inte på fotot att ränderna inte stämmer exakt, men man är alltid själv sin hårdaste kritiker! :-)

    SvaraRadera