24 maj 2010

Svartvitt

Det har inte märkts tidigare på bloggen, men alla som känner mig vet att jag gillar svart, vitt och rött, gärna i grafiska former. Den här gången hoppade jag över rött och nöjde mig med svartvitt. Det har verkligen varit svårt att hitta svartvitrandigt jerseytyg, så till slut gav jag upp och slaktade en av mina tröjor. Bodyn är samma mönster som tidigare, en avritad Åhlensbody som är lite förstorad så den är i ca stl 80. Hjalmar har inte provat den än, men jag är säker på att han kommer bli en snygging i den.

3 kommentarer:

  1. hej!
    trevliga saker du syr och, jag gillar dina snygga "namnlappar" som du har på bilden längst uppe på din blogg. grafiskt och enkelt, precis som jag gillar oxå! ;)
    /hanna

    SvaraRadera
  2. Snyggt - men om du hade "kunnat" lugna dig litet, hade du fått svart-vitradigt tyg av mig .... men jag vet hur det är.

    SvaraRadera
  3. Ursäkta felstavningen på "randigt".

    SvaraRadera