30 mars 2011

Vårjacka i softshell



Nu är första vårjackan sydd, i röd softshell och fodrad med prickig bomull. Bakom dragkedjan är det vindstopp och på luvan, nederkanten bak samt fickorna har jag sytt dit reflexer. Till en början så verkade jackan lite vid, så jag sydde in den. Efteråt kanske jag tycker att jag inte borde gjort det, utan att den istället kunde fått vara lite stor så att Hjalmar kunde få in rejält tjocka tröjor under, istället för bara en tunn ylletröja. Det är ju inte alltid soligt vårväder som det har varit idag.
Jackan är vändsydd och jag måste varje gång jag vändsyr tänka till hur jag ska sy nederkanten av ärmarna. Stl ca 92 i en omarbetad variant av denna.

2 kommentarer:

  1. Helt underbar! Var har du hitttat softshellen?! Kul att se en riktigt funktionell hemsydd jacka.

    SvaraRadera
  2. Jag har fått tyget, men jag tror att Bibbis textil har. Det finns i svart också.

    SvaraRadera