25 mars 2011

Dockparaplysulky

Hjalmar älskar förskolans paraplysulky så jag har länge tänkt att jag skulle köpa en till honom. De är ju inte så dyra, men det som har hindrat mig är att de är så fula. Så för ett tag sedan när jag läste runt bland massor av fina sybloggar så hittade jag ett inlägg där en paraplysulky för dockor fått ny klädsel. Konstigt att jag inte kommit på det själv tidigare. Jag har verkligen försökt hitta det inlägget för att kunna länka till bloggen men inte hittat det. Men jag tackar ändå för idén. Här är min variant med klädsel i tyg från 10-gruppen.
Den används flitigt nu.

2 kommentarer:

  1. Verkligen superfin! Tänk om det fanns sådana att köpa i affären istället för alla hemska rosa ... Och nu har den underbara Walldorfdockan du sydde (som jag för övrigt är grymt imponerad av) en vagn att åka i.

    SvaraRadera
  2. Kanske var det pumpalot som du fick idén ifrån? Har för mig hon gjorde nåt liknande för ett tag sen :)

    SvaraRadera