19 december 2010

Schhhhhhh......




Jag får se till att inte Hjalmar kikar på min blogg eftersom Waldorfdockan är en julklapp till honom. Jag hade en när jag var liten som jag älskade, så jag ville att sonen också skulle få en.

Dockan är ca 30 cm hög. Håret är sytt strå för strå i tre olika nyanser redgarn beställt från Midgård. Hjälp vilket jobb det var. Jag hade med mig dockan på bussen och sydde på all dötid som fanns. Tröjan är en omlott-tröja och snickarbyxorna är sydda i lila manchester.
Hoppas nu att den blir omtyckt.

2 kommentarer:

  1. Så himla fin den är. Blev nästan lite kär, för jag älskar dessa fina dockor. Har oxå gjort ett antal sådana och då först en varsin till alla mina barn ( 4 st ). Tycker att din ser väldigt välgjord ut ( det är viktigt ), så den kommer att hålla i måååånga år och kommer säkert bli en kär vän till sonen.
    Bra jobbat, kul att få se lite annat än bara en massa kläder.
    Önskar er en fin jul !

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin! Vilket arbete du har lagt ner!

    SvaraRadera