28 december 2010

En liten och en stor

Min mamma och min son kan matcha varandra nu eftersom lilarandigt låg i deras paket. Jerseyn är köpt på den lilla symässan som var i Göteborg i höstas. Jag tänkte genast att detta tyg skulle vara fint till mamma.
Jag har kantat i samma tyg, vilket var lite knepigt eftersom ju singlejersy lätt krullar sig. Årets julklappstema till henne blev lila, så förutom tröjan fick hon lila silverörhängen med lila karomalj och en liten lila sidenväska av tyger köpta på Gårda textil. De glömde jag att fota så det blir bara tröjan ni får se.

2 kommentarer:

  1. Så fint i all sin enkelhet! Mamma måste ha blivit så glad! Ser fram emot att se sidenväskan också :)

    SvaraRadera
  2. hihi så sött att mormor och barnbarn får matcha! =) Och randigt är så tacksamt neutralt för alla. Toppenfint!

    SvaraRadera