31 juli 2010

Lila retroklänning.



Den här ska en liten tjej på 13 månader få. Mönstret är ungefär samma som Märtas klänning, men lite förstorat eftersom det är till en 13 månaders-tjej. Modellen är A-linjeformad och ger därför utrymme till lek. Det är vansinnigt att barnkläder tänkta till tjejer är mindre än de som är tänkta till killar. Jag upptäckte det själv, även om jag sedan tidigare visste att det var så, när jag köpte lila manchesterbyxor åt Hjalmar. De fanns bara på tjejavdelningen (jag kommer få sprätta och sy om en del rynk och utsmyckning som inte var så fint). När jag jämförde liknande byxor på killavdelningen så motsvarade de drygt en mindre storlek. Morr! Tjejer ska också kunna springa och leka fritt utan att kläderna ska hindra.

Som ni ser har Hjalmar modellat och provlekt klänningen.

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken sötnos. Själv har jag en liten Sigge som sprungit runt i rosa klänning idag (efter att agerat lillasyster åt Ella). På lekplatsen frågade en tjej av "lilltjejen" hette :D. Vilka jättefina set du sytt med linne och "byxa".

    SvaraRadera
  2. Å vad mycket fint du har sytt, hittade till din blogg idag!

    SvaraRadera
  3. vilken gullig pojk och mysiga kläder, kram Anders och Kittichai

    SvaraRadera