26 april 2010

En liten och en stor

Två hjälmmössor, en liten och en stor. Den lilla fick lille Jakob 10 veckor, min kompis son. Den stora är till Hjalmar. Jakobs mössa är en klassisk babyhjälm med två sidor och en mittendel. Mönstret är ett omgjort Ottobremönster.
Eftersom Hjalmar har hunnit bli 10 månader kändes en vanlig babyhjälm lite barnslig, men jag var inte sugen på att göra en vanlig mössa så jag testade en blandning och gjorde ett eget mönster.
Och så till tyget.....jag älskar detta tyg från Deer dot. När jag först såg det på Soligs blogg så blev jag så glad när jag insåg att det skulle gå att köpa. Annars brukar det nästan alltid vara gamla tyger från någon loppis som jag faller för, och de går ju inte bara att köpa hur som helst. Jag tror att jag var inne i shopen kl 6 på morgonen för att vara säker på att det skulle finnas kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar