9 oktober 2011

Årets höstjacka

I Göteborg har det verkligen varit kyligt sista tiden. Det är nästan så denna jackan inte räcker, men med en tröja under så kommer den att fungera ett tag till.
Jackan är sydd i skön softshell som andas och är varmt och mysigt. Den är fodrad med bomullstyg från Stoff 2000. De har så fina tyger. Jag tycker att det är synd att jag inte har vägarna förbi i Danmark oftare. Modellen på jackan är samma som jag sytt tidigare med urspungsmönster från Babygarderoben, Icaförlaget. Det största storleken i mönstret räcker inte till så jag har förstorat det, dessutom är luvan ändrad lite.
Tyvärr lyckades jag inte göra jackan rättvisa med bilden, kameran gillade inte reflexerna och det svarta tyget.

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin jacka! Fodertyget är supersnyggt! Måste nog ta en tur till Danmark tror jag! :)

    SvaraRadera
  2. Grymt snygg! Frågan är om den håller för allt regn här i götet ;)

    SvaraRadera
  3. Snygg! Underbart med det regnbågsrandiga fodret!

    SvaraRadera
  4. Jättehärlig jacka! Fint med enfärgat utåt och färggrant invändigt :)

    SvaraRadera