24 september 2011

Djaake

Nu när hösten har kommit och det är full rulle på förskolan behövs lite andra kläder än de ljusa "vara-snygg-på-stan-kläder" som Hjalmar hade en del i somras. Nu behövs mjuka och lekvänliga kläder i massor som helst ska tåla lite fläckar.
Velourbyxor är väl allra mjukast men denna blå babymanchester från Stoff2000 är nog nästan lika mjuk, fast jag tycker det ser lite mer klätt ut med riktiga byxor. Mönstret till byxorna är också från samma ställe, men mycket omgjort. Mönstret är flera cm avsmalnat och jag har valt och göra en gylf, vilket inte mönstret hade. I midjan är det knapphålsresår. Tidigare har jag gjort ett par nästan likadana i rött som inte fastnat på bild.
Tröjan är mitt vanliga mönster i ca stl 92/98. Den här färgvarianten av drakar från Znok är den jag gillar bäst.

1 kommentar: