9 juli 2011

Lila favorit från Liandlo

Jag fick i fredags hem beställda tyger från Liandlo. Favoriten var det här lila klövertyget. Den lila nyansen är precis så som jag vill ha den. Annars tycker jag att deras tyger ofta är lite för pastelliga för min smak, men mönstrena är så fina att jag inte kan låta bli att köpa tygerna ändå. Annars är det inget särskilt med den här tröjan, eller borde det inte vara, men bandkantningen gick skit. Jag fick sprätta halsringningen två gånger eftersom sömmen fick olika avstånd till kanten hela tiden. Lite ojämnt kan jag stå ut med men nu skilde det sig upp till en mm fram och tillbaka. Det blev som sagt bara att sprätta. Vad som gick fel vet jag inte och hoppas att det inte upprepas nästa gång jag syr. På tredje försöket så blev det ok, även om det inte blev perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar