15 augusti 2010

Sommarprick




Det börjar bli dags för Hjalmar att använda tröja istället för body. Men helt slut på bodyanvändandet kommer det nog inte att bli än, eftersom det snart är höst och det blir kallt om det glipar. Tröjan är i min favoritkombination av färger, svart-vitt-rött. Tyget kommer från Jofotex och är en ganska tunn jersey med vita prickar. Mudden vet jag som vanligt inte var den kommer från. . Jag trodde att de tryckta prickarna skulle spricka, men det gör de faktiskt inte. Mönstret är eget och jag tror att det motsvarar ungefär stl 86.

Livebilderna är från tidigare i somras när vi var i Hjalmars farmors och farfars torp utanför Linköping. Det är farfar Ulf som skymtar.

Usch, nu har jag börjat jobba efter semestern. Nu jobbar jag heltid och vet inte hur mycket jag kommer att hinna eller orka sy framöver.

1 kommentar:

  1. Superfin tröja, jag älskar också den färgkombinationen!

    SvaraRadera